, , ,

Te is tele vagy kérdőjelekkel, annyi feladatod van? 1. rész

Nem tudod hogy érj a végére?

Mondok pár tippet ami nekem bevált!

Sokat gondolkoztam, hogy mi legyen a következő témám amiről írjak, és mivel mostanában rengeteg feladatom van, ezért arra gondoltam, hogy erről írok. Hátha te is hasonló helyzetben vagy!

Nem kis feladatokat kaptam illetve vállaltam szűk határidővel. Ezek a legrosszabb kombinációk! Nem tudom veled volt e már hasonló, de ilyenkor mi az, amit ember tehet? Pánikol, vagy rangsorol és tervez. Általában azt gondolom ebben a sorrendben szokott történni J

Na, gondoltam akasztják hóhért, vagyis meglátjuk, hogy tudom alkalmazni az általam tanított módszereket. Lássuk!

Azt gondolom, az első legfontosabb, hogy legyünk nyitottak kipróbálni módszereket. Rengeteg technikát lehet találni az interneten, előadásokat hallgatni, olvasni számos forrásból. Teszteljük magunkon és ki fog alakulni egy eszköztár, amit be tudunk építeni a mindennapokba. Azonban van pár általános érvényű szabály, melyeket érdemes megfogadni.

Én így csinálom, hátha tudok ötletet adni neked is:

  1. A 2 percnél rövidebb idő alatt elvégezhető feladatokat veszem előre. Pl. gyors telefonok elintézése, rövidebb, de fontos emailek megírása, megválaszolása. Mindezekből csakis azok, melyek korai határidővel vannak, vagy nem kellemes feladatok és csak nyomasztanának, ha tologatnám magam előtt. (Hozzáteszem, ebben még fejlődnöm kell, mert a nemszeretem telefonokat még néha tologatom)
  2. Az összes feladatot felírom egy post it-re, és rangsorolom. Erről bővebben fogok még írni legközelebb, mert ez nagyon fontos része a tervezésnek. Én éveken át itt véreztem el, de elkezdtem kialakítani a saját rendszeremet, és bár csiszolások kellenek itt-ott, de mostmár működik.
  3. A nagyobb, összetett feladatokat részekre kell bontani. Biztos hallottad más a következő bölcs megállapítást, – nekem mindig a nagymamám mondta – hogy az elefántot is meg tudod enni megfelelő falatokban. Na, pont ezt alkalmazva az adott feladatnál kijelölöm a mérföldköveket, és így osztom be időre.

Pl. egy oktatóanyag sorozat elkészítése esetében az anyagot részekre bontom, és meghatározom, hogy az egyes részek vázlatát, mondjuk, összeállítom ma. A következő pl. 4 napban pedig egy-egy részt kidolgozok, és az utána következő két napban pedig összefűzöm egy egésszé. Ebből utolsó nap megírom a forgatókönyvet, amiből majd a videós anyagot felveszem, és a következő napot rászánom a videózásra. Ehhez mindent előkészítek előző nap egy check lista alapján (feltöltöm az akkumulátorokat, beállítom a kamerát, lámpákat, előkészítem a ruhámat stb). Másnap reggel kameraképes állapotba hozom magam – ebbe beletartozik a haj, smink és egy rövid koncentrációt segítő meditáció, na meg persze egy kávé J – és így már csak a felvételre kell koncentrálnom. Utána való nap pedig elvégzem a vágási munkálatokat és a kész anyag feltöltését. Így mindig tudom, hogy kb. mennyi feladatot kell elvégeznem egy nap alatt. Mindig ráhagyással dolgozom, mert a technika ördöge vagy egyéb „váratlan vendég” beleszólhat a határidőbe, és így csökken a pánik esélye és nem borul a terv sem.

Legközelebb további ötletekkel és műhelytitkokkal jövök…

Neked milyen technikáid vannak?