, , ,

Te is tele vagy kérdőjelekkel, annyi feladatod van? 2. rész

Akkor lesz rá időd, ha nem sajnálod rá az időt!

Nos, az előző bejegyzésem óta tovább gyűrűztek a feladatok.

A pánik csökkent és a hatékonyság nőtt, úgyhogy azt hiszem ez már fél siker.

Elkezdtem alkalmazni a rendszerezési módszereket. Nem tudom te hogy vagy vele, de az első tiltakozó válasz nekem az volt amikor leültem összeírni és priorizálni, hogy amennyi időbe fog az telni, hogy én itt tervezgetek és írogatok és pakolászom a post it-jeimet innen-oda, ez idő alatt már mennyi minden meg tudnék csinálni!

Érdekes paradoxon :-)!

Gondoltam, ha már felhívtam a figyelmet ennek fontosságára, csak nem megyek szemben saját magammal…

Nos, megcsináltam, kb. 2 órát vett igénybe, de utána olyan tisztán láttam a feladatokat, hogy nem kellett azon gondolkodnom, hogy most hova kapkodjak, mert minden fontos. A kiragasztott post itek adták a sorrendet, melyet fontosság és sürgősség alapján állítottam sorba.

Gondolom benned is felmerül az, hogy jó-jó, de mitől függ mennyire fontos vagy sürgős?

Első lépésként felállítottam a saját prioritási listámat, melyet az értékrendem alakított ki. Pl. első helyen az egészségem áll, tehát a naptárba beírtam, hogy mikor tornázom, meditálok stb. Egészség alatt a testi-lelki-szellemi egészséget, egységet értem. Nekem ezek egyensúlya adja a működésemhez szükséges egyik legfontosabb alapot. Abban az órában az a legfontosabb, tehát a napi beosztásomba oda nem mehet semmi más. Második helyen áll a család, tehát a közös együttlétek alatt nem dolgozom, a feladatokat ehhez kell igazítani. Egyszerű példa, fontos, hogy közösen vacsorázzunk, ezért igyekszem úgy tervezni, hogy legkésőbb fél 7 körül már ne kelljen munkával foglalkozni (határidős feladatok esetében ezen még van mit javítanom). Harmadik helyen áll az anyagi biztonság, tehát nyilván a munkámat el kell végeznem, a feladataimmal időre el kell készülnöm. Esetleg most azt gondolod, hogy ez csak a harmadik helyen áll, pedig milyen fontos, hiszen ez biztosítja a megélhetést, és igazad is van, de ha nem foglalkozom az egészségemmel és nincs egy stabil hátterem, a család, akkor nem tudom rendesen elvégezni a feladataimat!

Vannak még területek a listámon, most csak a három legfontosabbat osztottam meg veled.

Na de hogy is néz ki, amikor feladatokat rendszerezek?

Kitettem egy táblát a falra és felosztottam 4 részre fontosság és sürgősség alapján. A módszert nem én találtam ki, a neve Eisenhower mátrix – ne ijedj meg, amilyen bonyolult a neve, a használata annyira egyszerű :-).

Azért, hogy az agyamnak is könnyen feldolgozható legyen különböző színeket használtam. Rangsorolás után feltettem a táblára és innentől már csak el kellett kezdeni az 1. negyedtől haladva. Nem tudom neked hogy működne, de olyan szuper amikor megyek sorba a feladatokon, és miután elvégeztem letépem a cetlit és egyre fogynak. Ha pedig újabb feladat jön, azok már csak alá kerülhetnek.

Azok a legjobb feladatok ahova határidőt lehet rendelni, mert akkor tudsz ütemezni és így kerülheted el legjobban az idegbajt és a kapkodást.

Végül egy nagy alapszabály, amit lehet, te már tudsz, de én most érzem igazán a jelentőségét, hogy amikor egy feladatot végzel, akkor iktass mindent, ami ebben megzavarhat. Nekem például nagyon bevált az, hogy mivel főleg számítógépen dolgozom, csak azok az ablakok legyenek nyitva, amelyek a feladathoz szükségesek. Könnyen át lehet kattintani egy kis Facebookra, egy kis szörfözés a neten vagy bármi más, ami szem előtt van.

Persze ez alól kivétel, ha azért kattintasz el, hogy a bejegyzésemet elolvasd vagy böngéssz a honlapomon: https://www.kurzuscentrum.hu/ :-)))

Legközelebb újabb ötletekkel jövök, van még pár!

Neked van bevált módszered?