Blog
Folyamatosan frissülő bejegyzéseimmel több információhoz jutsz,
melyek segítenek neked és vállalkozásod fejlődésében!
Várlak megújuló tartalmakkal!
Folyamatosan frissülő bejegyzéseimmel több információhoz jutsz,
melyek segítenek neked és vállalkozásod fejlődésében!
Várlak megújuló tartalmakkal!
Ma egy kis kitérővel jövök, mert lényegesnek tartom, hogy felhívjam a figyelmedet egy fontos dologra!
Év elején írtam a céltervezésről, évrendezésről, és egy remek eszközt is ajánlottam hozzá.
A saját tervezőmbe a célok, kihívások, félelmek részhez leírtam valamit, amit az idei évben szeretnék megoldani, mint kihívást! Nos, az a helyzet, hogy az élet adott lehetőséget arra, hogy ezt mielőbb megoldjam. Nem állítom, hogy annyira örülök neki, mert úgy gondoltam, hogy szépen leírom, – az már haladás – és majd lesz rá egy évem, hogy rávegyem magam és kidolgozzam, hogy oldom meg. Hát erre most van egy hetem!
Kaptam egy feladatot, mely pont erről szól!
Elárulom, hogy ez a kihívás élő online webinárium megtartása. Hát ez az én nagy kihívásom! Lehet, hogy most mosolyogsz, hogy „ettől van ez úgy oda, pedig nem nagy ügy” – nekem viszont az. Elsősorban technikailag, mert azt szeretném, hogy jó minőségű legyen mind a kép, mind a hang, na és persze közben a tartalom is, és ezeket össze is kell hangolni, hogy gördülékenyen menjen az egész. Offline tréningeket, oktatásokat már sokat tartottam, de ez teljesen más! Majd egyszer elmesélem, hogy indult az online „karrierem”. Érdekes történet és tanulságos fejlődési út, úgyhogy lehet számodra is hasznos lesz.
Mindezek alapján azt gondolom, hogy érdemes, de egyben veszélyes is – a szó jó értelmében – leírni a terveinket, céljainkat, mert kapsz rá lehetőséget, hogy megoldd és ezáltal teljesülni fog. Úgyhogy jól fogalmazz és pontosan!
Neked milyen kihívásaid vannak?
Pontos célkitűzést és sok sikert kívánok!
Nos, az előző bejegyzésem óta tovább gyűrűztek a feladatok.
A pánik csökkent és a hatékonyság nőtt, úgyhogy azt hiszem ez már fél siker.
Elkezdtem alkalmazni a rendszerezési módszereket. Nem tudom te hogy vagy vele, de az első tiltakozó válasz nekem az volt amikor leültem összeírni és priorizálni, hogy amennyi időbe fog az telni, hogy én itt tervezgetek és írogatok és pakolászom a post it-jeimet innen-oda, ez idő alatt már mennyi minden meg tudnék csinálni!
Érdekes paradoxon :-)!
Gondoltam, ha már felhívtam a figyelmet ennek fontosságára, csak nem megyek szemben saját magammal…
Nos, megcsináltam, kb. 2 órát vett igénybe, de utána olyan tisztán láttam a feladatokat, hogy nem kellett azon gondolkodnom, hogy most hova kapkodjak, mert minden fontos. A kiragasztott post itek adták a sorrendet, melyet fontosság és sürgősség alapján állítottam sorba.
Gondolom benned is felmerül az, hogy jó-jó, de mitől függ mennyire fontos vagy sürgős?
Első lépésként felállítottam a saját prioritási listámat, melyet az értékrendem alakított ki. Pl. első helyen az egészségem áll, tehát a naptárba beírtam, hogy mikor tornázom, meditálok stb. Egészség alatt a testi-lelki-szellemi egészséget, egységet értem. Nekem ezek egyensúlya adja a működésemhez szükséges egyik legfontosabb alapot. Abban az órában az a legfontosabb, tehát a napi beosztásomba oda nem mehet semmi más. Második helyen áll a család, tehát a közös együttlétek alatt nem dolgozom, a feladatokat ehhez kell igazítani. Egyszerű példa, fontos, hogy közösen vacsorázzunk, ezért igyekszem úgy tervezni, hogy legkésőbb fél 7 körül már ne kelljen munkával foglalkozni (határidős feladatok esetében ezen még van mit javítanom). Harmadik helyen áll az anyagi biztonság, tehát nyilván a munkámat el kell végeznem, a feladataimmal időre el kell készülnöm. Esetleg most azt gondolod, hogy ez csak a harmadik helyen áll, pedig milyen fontos, hiszen ez biztosítja a megélhetést, és igazad is van, de ha nem foglalkozom az egészségemmel és nincs egy stabil hátterem, a család, akkor nem tudom rendesen elvégezni a feladataimat!
Vannak még területek a listámon, most csak a három legfontosabbat osztottam meg veled.
Na de hogy is néz ki, amikor feladatokat rendszerezek?
Kitettem egy táblát a falra és felosztottam 4 részre fontosság és sürgősség alapján. A módszert nem én találtam ki, a neve Eisenhower mátrix – ne ijedj meg, amilyen bonyolult a neve, a használata annyira egyszerű :-).
Azért, hogy az agyamnak is könnyen feldolgozható legyen különböző színeket használtam. Rangsorolás után feltettem a táblára és innentől már csak el kellett kezdeni az 1. negyedtől haladva. Nem tudom neked hogy működne, de olyan szuper amikor megyek sorba a feladatokon, és miután elvégeztem letépem a cetlit és egyre fogynak. Ha pedig újabb feladat jön, azok már csak alá kerülhetnek.
Azok a legjobb feladatok ahova határidőt lehet rendelni, mert akkor tudsz ütemezni és így kerülheted el legjobban az idegbajt és a kapkodást.
Végül egy nagy alapszabály, amit lehet, te már tudsz, de én most érzem igazán a jelentőségét, hogy amikor egy feladatot végzel, akkor iktass mindent, ami ebben megzavarhat. Nekem például nagyon bevált az, hogy mivel főleg számítógépen dolgozom, csak azok az ablakok legyenek nyitva, amelyek a feladathoz szükségesek. Könnyen át lehet kattintani egy kis Facebookra, egy kis szörfözés a neten vagy bármi más, ami szem előtt van.
Persze ez alól kivétel, ha azért kattintasz el, hogy a bejegyzésemet elolvasd vagy böngéssz a honlapomon: https://www.kurzuscentrum.hu/ :-)))
Legközelebb újabb ötletekkel jövök, van még pár!
Neked van bevált módszered?
Mondok pár tippet ami nekem bevált!
Sokat gondolkoztam, hogy mi legyen a következő témám amiről írjak, és mivel mostanában rengeteg feladatom van, ezért arra gondoltam, hogy erről írok. Hátha te is hasonló helyzetben vagy!
Nem kis feladatokat kaptam illetve vállaltam szűk határidővel. Ezek a legrosszabb kombinációk! Nem tudom veled volt e már hasonló, de ilyenkor mi az, amit ember tehet? Pánikol, vagy rangsorol és tervez. Általában azt gondolom ebben a sorrendben szokott történni J
Na, gondoltam akasztják hóhért, vagyis meglátjuk, hogy tudom alkalmazni az általam tanított módszereket. Lássuk!
Azt gondolom, az első legfontosabb, hogy legyünk nyitottak kipróbálni módszereket. Rengeteg technikát lehet találni az interneten, előadásokat hallgatni, olvasni számos forrásból. Teszteljük magunkon és ki fog alakulni egy eszköztár, amit be tudunk építeni a mindennapokba. Azonban van pár általános érvényű szabály, melyeket érdemes megfogadni.
Én így csinálom, hátha tudok ötletet adni neked is:
Pl. egy oktatóanyag sorozat elkészítése esetében az anyagot részekre bontom, és meghatározom, hogy az egyes részek vázlatát, mondjuk, összeállítom ma. A következő pl. 4 napban pedig egy-egy részt kidolgozok, és az utána következő két napban pedig összefűzöm egy egésszé. Ebből utolsó nap megírom a forgatókönyvet, amiből majd a videós anyagot felveszem, és a következő napot rászánom a videózásra. Ehhez mindent előkészítek előző nap egy check lista alapján (feltöltöm az akkumulátorokat, beállítom a kamerát, lámpákat, előkészítem a ruhámat stb). Másnap reggel kameraképes állapotba hozom magam – ebbe beletartozik a haj, smink és egy rövid koncentrációt segítő meditáció, na meg persze egy kávé J – és így már csak a felvételre kell koncentrálnom. Utána való nap pedig elvégzem a vágási munkálatokat és a kész anyag feltöltését. Így mindig tudom, hogy kb. mennyi feladatot kell elvégeznem egy nap alatt. Mindig ráhagyással dolgozom, mert a technika ördöge vagy egyéb „váratlan vendég” beleszólhat a határidőbe, és így csökken a pánik esélye és nem borul a terv sem.
Legközelebb további ötletekkel és műhelytitkokkal jövök…
Neked milyen technikáid vannak?